Sunday 15 May 2011

5 Cara Mudah Mengurangkan Berat Badan


1. MINUM AIR SEJUK! (Iced Water)


Minumlah sekurang-kurangnya 2 liters setiap hari (bergantung pada keperluan tubuh, the more u take supplements, the more water u may need to drink).  It has to be iced water sebab body will burn 100 calories just by heating the water to normal body temperature.  Air sangat membantu tubuh membakar lemak sekaligus memperbaiki sistem hati untuk pembersihan toxin.  Additional some squeezed lemon (sedikit sahaja bergantung kpd keperluan) di dalam air kosong mempunyai benefit tambahan untuk membersihkan hati.

So now, pls do not worry pasal if minum air sejuk perut buncit, minum air panas perut kempis ya...this has been experimented by experts.  Tubuh kita dengan sendirinya akan menggunakan kalori yang ada untuk cuba memanaskan air sejuk yang diminum.

BONUS!!! Apabila kita dapat menangani rasa haus (minum air sejuk), secara tidak langsung dapat mengurangkan rasa lapar.

2.  GREEN TEA

Minumlah sekurang-kurangnya 5 cawan sehari.  Kajian mendapati dapat membantu membakar sekurang-kurangnya 80 kalori  sehari.  Green tea juga mengandungI antioxidant dan membantu meningkatkan metabolisme tubuh.

So dearies, Aurabella Slim / Fabuloshape mengandungi kandungan Green Tea dan kombinasi bersama beberapa beneficial ingredients sangat membantu dalam peningkatan metabolisme dan pembakaran lemak, sekaligus menyihatkan tubuh.

3. CILI / CILI SAUCE / MUSTARD

Bagi yang suka pada makanan pedas, jenis makanan pedas membantu meningkatkan pembakaran kalori antara 5-10% sehingga 2 jam selepas makan.  Ini adalah kerana ia mengandungi ‘capsaicin’ yang membantu meningkatkan metabolisme tubuh.

So kepada yang suka pedas, yeaaaayyyy!!!!

P/S kepada yang mempunyai masalah resdung yang serious, pedas is a no-no ya...so treat your sinus first then bila terkawal go full blast makan pedas-pedas, yummy!

4. PRODUK TENUSU RENDAH LEMAK


Sangat-sangat membantu membakar lemak di bahagian abdomin / perut.  Ini adalah kerana jenis makanan ini mengandungi kadar kalsium yan gtinggi yang sangat membantu merungkai lemak dari sel-sel lemak

So, pls jangan takut untuk minum susu, sebab it won’t make you fat, it will increase your kalsium, menguatkan tulang dan membantu membakar lemak!

Tambahan: My recommendation is to take yoghurt.



5. MAKANLAH SERAT / FIBER

Serat yang cukup di dalam diet setiap hari sangat membantu membuang toxin dan hampas makanan melalui kumbuhan, sekaligus juga kerana sifatnya seperti ‘sponge’ di dalam usus, membantu membuat kita mudah rasa kenyang.

Average person can lose sekitar 4-5 kilograms setahun hanya dengan menambah 25 grams serat di dalam diet setiap hari.

Aurabella Super Fiber mengandungi gabungan ‘greens’ dan fiber yang bagus untuk membantu pembersihan tubuh, menyihatkan system hati, mengurangkan water retention dan sekaligus menurunkan berat badan.

~Aurabella~

No comments:

Post a Comment